Sunday, February 15, 2009

salah dan lupa


aku yang melankolik (betulkah ejaan aku?). tiba-tiba pula terkenangkan budak aras 4 blok C2 di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS) dulu. dah teringatkan diorang, teringat pula ramai kawan lama di matriks. apa khabar diorang sekarang? ingat lagi ke diorang pada aku? ingat lagi ke aku pada mereka semua? 'semua' as in... SEMUA? entah kenapa sejak kebelakangan ini, seolah-olah ada seseorang memainkan kaset berulang-ulang kali ditelingaku untuk aku dengar, "... aku lebih enjoy matriks daripada universiti,". apa-apa pun, masa tak menunggu kita dan kita harus pandang dan terus bergerak ke depan, YOSH!
"to forgive and forget..."


aku yang keras kepala. it's not easy for someone to pull my 'circuit breaker'. i enjoy being expressive, but i rarely take things personal. however, once i do, it's super uber hard to let things go just like that... unavanged. i was not a good person and i dare not say i am one now. nevertheless, there is some effort made to bring myself to the brighter side. anyway, it's so tempting to return to the 'dark side', Master Yoda. if i could just yell out, "Like i give a damn and try my patience if you dare," to those annoying brats as if i am Zahirah of 5 years ago... whoa, that'd be refreshing and things wouldn't get complicated with them being all hypocritical, but... nothing goes unpunished, right? i need to learn the art of Sabr, desperately.


aku yang menuntut janji-janji Melayu
. i wonder why broken promises are frequently labeled as 'janji Melayu'... anyhoo, i wish, i wish, i wish, those around me (and myself) will start thinking deeply of the consequences of their actions and words. i'd like to emphasize on promises this time. tak kisahlah betapa remeh pun bunyi suatu janji itu, janji tetap adalah janji. cubalah penuhi janji-janji yang telah kita buat dan jangan berani berjanji atas sesuatu yang tak pasti.


aku yang mengimpikan tandas yang sejahtera
. LOL, as funny as that may sound to you, i really want a clean and pleasant water closet T_T landscape dah Apex, aku mau tandas yang Apex juga. mungkin anda akan berfikir, "Apa punya perbandingan konsep ni? kang VC mai baca baghu hang tau," tapi hakikatnya, tandas adalah antara tempat yang paling kerap kita lepaskan 'stress' kita (if you know what i mean, kah kah). patahkah jari anda bila menarik 'flush'? seronokkah anda melepaskan segala jenis habuk dan apa-dia?-Tuhan-saja-yang-tahu ke dalam tandas tu tanpa membersihkannya kemudian dan membiarkan orang lain melihat perkara yang tidak dikehendaki? sukarkah anda menggunakan hak universiti dengan berhemah sedangkan di rumah, anda boleh menjaga adab anda dengan cemerlang sekali? apalah guna teknologi pam tandas, pembetungan, dll. yang telah kita temui selama ini? and you dare call yourselves civilized people? get out of that ridiculous mentality lah. gangguan mental sungguh kalau nak cakap tentang WC ni.


gangguan mental lagi kalau tak cukup tidur. ok, mau tidur, wassalam.


p/s: my apologies for today's slightly harsh post.

2 comments:

Ryfo said...

ada sorg manis

zahirah ardy said...

eeeeeeeeeeehhh! siapa tu siapa tu~