Sunday, May 17, 2009

bisakah berbisa?

Dah nak berhabuk dah blog aku. The past few weeks were so hectic I could barely breathe (tipu ja ni). Kerja itu ini, tapi layakkah aku merungut? Teringat kata Incik Azmi (our former Phase 2 Dental clerk) masa aku secara 'tersengaja' mengeluh tentang perkara yang sama di pejabat akademik. Katanya, "Ai... Kalau tak nak penat tak payah jadi pelajar", memang kasi terasa ni.


Oh well, let's start with the main event of last week - what else if it's not... (EDITED FOR A FEW REASONS. SORRY.)
Oh yeah, before I forget... we (Bob, Rauf, Hazwan, and I) performed at the event. Truthfully, I had never performed five songs for any event and gosh, it was nerve wrecking since I only memorized one of the songs (baru berlatih satu kali kot!). Gahhh! Kantoi tengok nota muzik atas lantai lagi. Tapi... kemudiannya ada rasa sedih sikit. After the event ended, Onn gave me his electrical guitar. Although I refused to accept it, that could only mean one thing - he's leaving the band :( Benar-benar seorang 'family man'. Tapi masih sedih rasa hati kecil aku.



Sebelum aku lupa sekali lagi... to one of the Stuck crew... she who stayed and listened patiently to my every nonsensical whines... who had experienced so much at such a young age and for that, I highly respect her...
Anith!!! Selamat hari jadi ke-21!


Jumpa di Subang! Dan aku sayang kau sama ja macam dulu :D Dan aku tak sabar nak ber'karaoke' lagi sama kau dan Izzi!




Umi and Ayah left for Europe already. Cemburunya aku. Berani pula aku luahkan rasa cemburu pada Umi. Akibatnya...

Berikut adalah perbualan antara Zahirah dan Uminya melalui khidmat pesanan ringkas :

Zahirah : Umi, minta tlg kirim salam dkt Ayah skali ya. Hv fun kt sana!
(Jealoused, jealoused) salam!

Umi : Yr time will come 2. When u're old like me n successful.

Adehhh... tak tahu nak reply apa dah lepas tu XD Yang pasti, Wani dan aku pula akan pergi ke Indonesia awal Jun nanti. Merasa sikitlah aku bercuti. Habislah kena jaga Wani lepas ni kalau dia pening lalat. Kah kah kah! Chill, chilleks, Wani. Sebelum apa-apa, aku mesti sediakan sekarton oral rehydration salt (ORS), minyak Cap Kapak satu tangki, dan Mi Ruski (boikot Maggi ^_^) satu kotak sebelum tekanan darah aku jatuh 80/50mmHg sekali lagi akibat keracunan makanan di Indo. Marabahayaaa!

Exam is so near that I could feel it tickling me (tipu lagi lah ni. Tapi, benar dalam imaginasiku). Masih sibuk tulis blog lagi di sini. Jadi, ciao cincau, doakan saya ya!

4 comments:

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Ai... Kalau tak nak penat tak payah jadi pelajar

So, if you were him, what would you have said?

zahirah ardy said...

if i were him? -_-... hm... that's one tough question... i wouldn't have said anything, but i would go straight to the folders and cancel out the student's name. or maybe, "Kasihannya kamu, mari, saya belanja makan. Saya faham perasaan anda". People nowadays should be more sensitive, geez!

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Hahaha well said.
But i guess thts a malaysian for u. Or at least the saki baki of the generation before us.
So do the right thing and make some change if u were in his posititon someday ek =P

Btw if i were to ask you the same question, u nak blanje i mkn ke? kikiki~

zahirah ardy said...

hahahahah! u bet! but having a gath would be nice hee hee hee